Информация о авторе Библиотека сайта Журнал Ссылки

 
 
Предыдущая Следующая

Шахматов A.A. Повесть временных лет, LIV.

147 Указ. статья акад. Соболевского в «Чтениях в обществе Нестора летописца», 12-13.

148 Борьба Христианства с остатками язычества. Т. И, 295-300.

116 В.Й.Маисикка

многоценныйаки огнь, емуже яко богу жертву приношаху, и огнь неугасающій з ъ дубового древія непрестаннопаляху ХЫ; аще ли бы случилося за нерадініемь служащаго ієрея когда сему огню угаснути, таковаго ієрея безъ всякого извіта и милости убиваху. Вторый Волосъ, богьскотій, бяше у нихъ во великой чести. Третій Позвиздъ, ляхи его нарицаху Похвистъ, сего вірили быти бога аеру, си есть воздуху, а иныи погоды и непогоды, иныи его вихромъ нарицаху, и сему Позвизду или вихру, яко богу кланяющеся, моляхуся. Четвертый Ладо, си есть Pluton, богъ пекелный; сего вірили быти богомъ женитвы, веселія, утішенія и всякого благополучія, якоже Еллины Бахуса; сему жертвы приношаху хотящіи женитися, дабы его помощію бракъ добрый и любовный былъ. Сего Ладона біса по нікакихь странахъ и доньші на крестинахъ и на браціхь величають, поюще своя нікія пісни и руками о руки или о столь плещуще «Ладо, Ладо» преплетающе пісни своя, многажды поминають. Пятый Купало, якоже мню, бяше богъ обилія, якоже у Еллинъ Цересъ, емуже безумный за обиліе благодареніе приношаху въ то время, егда имяше настати жатва. Сему Купалу бісу еще и доньші по нікоихь странахъ безумный память совершаютъ, наченше іюня 23 дня, въ навечеріе Рождества Іоанна Предтечи, даже до жатвы и далій, сицевымъ образом: съ вечера собираются простая чадъ обоего полу и соплетаютъ себі вінцьі изъ ядомого зелія, или ко-ренія,ипрепоясавшесябьшіемь,возгнітаютьогнь,инді же поставляють зеленую вітвь, и емшесязаруцЬ около обращаются окрестъ оного огня, поюще своя ггЬсни, преплетающе Купаломъ; по-томъ презъ оный огнь прескакуютъ, оному бісу жертву себе прино-сяще. Шестый Коляда, емуже празникъ прескверный бяше декаврія 24; сего ради и ньші, аще и благодать Рождествомъ Христовымъ осія насъ и идолы погибоша, но единаче діяволь еще и доселе во бе-зумныхъ память свою удержа: сему бісу въ память простая чадъ сходятсявъ навечеріе Рождества Христова, а поютъ ггЬсни нікія, въ нихже аще о Рождестві Христовомъ поминають, но боліє Коляду біса величають. И негоді бысть безумнымъ людемъ сих бо-говъ, недовіряху бо имъ, ниже сміяху положити на нихъ совершенную надежду и въ ліпоту не бысть бо на кого уповати; но иміяху еще и боліє боговъ, си есть Хорса, Дажбога, Стрибога, Семаргла, Мокоша, иные же кладяземъ, езе-ромъ, рощеніямь жертвы приношаху. Отъ сихъ единому нікоему богу на жертву людей топяху, емуже и доньші по нікоих странахъ безумный память творять: въ день пресвітлого Воскресенія Христова, собравшеся юній и играюще, вметаютъ че-ловіка въ воду, и бываеть иногда дійствомь тыхъ боговъ, си есть


Предыдущая Следующая
 
 
Дизайн разработан Обществом Святого Креста. Все права сохранены, 2008 - 2017